Bezoekers van gerenoveerd winkelcentrum Nova op Kanaleneiland krijgen met de komst van Jumbo steeds meer te kiezen

Eind september opent Jumbo haar deuren in het kleurrijke winkelgebied Nova. De komst van de supermarktketen zorgt voor marktsegmentatie en maakt dat bezoekers ook voor dagelijkse boodschappen echt wat te kiezen hebben. Een lang gekoesterde wens van omwonenden, de winkelvereniging, gemeente Utrecht en vastgoedeigenaar Urban Interest. Deze samenwerkende partijen hebben al langer de focus om de samenstelling van het winkelgebied te verrijken. Variƫrend van speciaal winkels tot prijsvechters en bekende winkelformules tot zelfstandig ondernemers. Aanvullend aan het bestaande winkelaanbod is er ruimte voor nog meer eigenheid. Het toevoegen van nieuwe gezichten zoals een juwelier, ijssalon, espressobar en vers hoek liggen nog binnen de ambities van de vastgoedeigenaar. Met de uitbreiding van het winkelaanbod worden naast direct omwonenden ook bezoekers van buitenaf steeds meer getrokken naar het winkelcentrum. Een beweging waarop geanticipeerd is door verbetering van de bereikbaarheid met het openbaar vervoer, introductie van een gratis fietsplan en de renovatie en aanleg van 800 parkeerplaatsen.

De vestigingskeuze van Jumbo sluit aan bij de lange termijn strategie om van Kanaleneiland weer een multicultureel leefgebied te maken. De realisatie van o.a. vier grote woonvelden, gericht op alle soorten inkomensgroepen, leeftijden en leefstijlen, de verbeterde infrastructuur en het nabijgelegen kantorengebied Papendorp dragen bij en onderschrijven deze strategie.