Urban Interest verheugd met opening van ŠTORE in Haarlem

Vanaf 8 december 2018 is in de Grote Houtstraat 2 in Haarlem ŠTORE gevestigd. ŠTORE is een initiatief van ŠKODA, Broekhuis en 50five. Dit winkelconcept biedt een unieke aanvulling op het bestaande winkelaanbod in Haarlem. Broekhuis heeft het pand gehuurd van Urban Interest.

“Urban Interest is erg blij met de komst van ŠTORE. Geheel tegen de huidige tendens van het veranderende winkellandschap en de invloed van e-commerce in, is dit een unieke toevoeging aan het kernwinkelgebied van Haarlem. Een professionele organisatie als Broekhuis is tevens een mooie aanvulling op ons uitgebreide huurdersbestand. We vinden het getuigen van visie en moed dat Broekhuis in combinatie met Skoda en 50five deze stap zet”, aldus Marcus van der Ham, Urban Interest.

 

De ŠTORE-formule past in het DNA van de drie initiatiefnemers. “Wij willen het onze klanten verrassend makkelijk maken door letterlijk midden in de stad een winkel te hebben. In ŠTORE kun je vrijblijvend kennismaken met ŠKODA en laagdrempelig advies inwinnen over bijvoorbeeld private-lease-vormen”, aldus Tjeerd Tuitel, directeur van ŠKODA in Nederland.

50five streeft er als smart home specialist naar om ‘het slimme huis’ toegankelijk te maken voor iedereen. Egbert Hietberg, commercieel directeur 50five: “ŠTORE is een enorm mooie kans om mensen slimme producten, zoals slimme deurbellen, slimme stofzuigers en een zelfdenkende kamerthermostaat te laten ervaren. We bieden persoonlijk advies, laten zien dat smart apparaten eenvoudig te gebruiken zijn en dat je er bovendien veel geld mee kunt besparen. In ŠTORE bieden we als webwinkel voor het eerst ons online-productaanbod aan. Veel producten kun je direct kopen en meenemen, maar online bestellen blijft natuurlijk ook mogelijk.  Daardoor hoef je geen extra tassen te dragen tijdens het shoppen.”

 

Amac opent grootste winkel in The Wall

Bron: Vastgoedmarkt.nl 
publicatie door Erik Wiegerinck op 6 december 2018

Vanaf zaterdag 15 december kunnen Apple-fanaten hun hart ophalen, want op die dag is de nieuwste Amac-store in The Wall Utrecht officieel geopend voor publiek.

‘De 47e vestiging van Amac in The Wall Utrecht wordt niet alleen ons grootste filiaal, maar wordt tevens een van de grootste winkels van een Apple Premium Reseller ter wereld’, aldus Amac ceo Ed Bindels. Het bedrijf heeft 6200 vierkante meter gehuurd in het rode koop- en belevingscentrum aan de A2, een deel daarvan is bestemd voor de winkel.

‘Fase 1 was het magazijn, met de opening van de winkel is fase 2 straks voltooid. Daarna volgen nog drie fases, totdat uiteindelijk het complete oppervlak in gebruik is genomen’, licht Bindels toe. Wat die drie laatste fases zijn zal hij op 14 december bekendmaken.

Amac is de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De onderneming werd in 2005 opgericht door Ed Bindels met aanvankelijk één filiaal op de Utrechtse Mariaplaats. Bindels heeft Amac in dertien jaar tijd weten uit te bouwen tot een premiumketen met inmiddels 47 vestigingen in het hele land en verschillende succesvolle webshops. De omzet van het bedrijf steeg afgelopen boekjaar met 64 procent naar ruim 154 miljoen euro.

Na de overname van iCentre in maart 2017 werd Amac in een klap marktleider als grootste Apple Premium Reseller van Nederland.

Urban Interest verwelkomt ibis Styles Den Haag City Centre aan het Kerkplein in Den Haag

Afgelopen weekend, een jaar na de aankoop van dit door architect H.P. Berlage ontworpen pareltje, heet Urban interest met trots het hotel ibis Styles Den Haag City Centre welkom. De start van deze formule volgt na een intensieve verbouwing van dit karakteristieke pand.

Grieks specialiteitenrestaurant Knossos vestigde zich al in 1985 in dit unieke (rijks)monumentale pand, waar de andere huurder kantoorvakhandel Berlage al meer dan 100 jaar te vinden is aan het Kerkplein in Den Haag. Naast deze twee langjarige huurders denkt Urban Interest met de nieuwe hotel een uitstekende invulling te hebben gegeven aan dit schitterende pand uit 1895. “Midden in het oude centrum en het prachtige uitzicht op de Grote Kerk maken deze locatie uitermate geschikt voor de ibis Styles formule. Urban Interest is dan ook erg verheugd met de vestiging van dit mooie hotel, dat zich voor 25 jaar heeft gecommitteerd”, aldus Bram van Meijl (Urban Interest). “Daarnaast is het een perfecte aanvulling op onze landelijke portefeuille met een gezonde mix van woningen, winkels en kantoren.”

Het hotel is ontworpen op een manier die recht doet aan het historische karakter van het gebouw. General Manager ibis Styles Den Haag City Centre, Lucas Ensing zegt hierover: “Het unieke aan dit hotel is dat je het gevoel hebt dat je een museum binnenstapt. Zo is het oude trappenhuis nog helemaal intact en hebben we in de vergaderruimte zelfs nog het originele meubilair staan. Dit is de ideale plek voor een verblijf in het politieke hart van Nederland met de stations Den Haag Centraal en Den Haag HS op loopafstand.” Zijn vrouw en tevens zakenpartner Anne Martine Ensing vult aan: “Na 9 jaar leegstand wordt aan dit prachtige monumentale pand nu eindelijk recht gedaan. Hiervoor was het een kantoorpand en kon niemand het bezichtigen, maar nu het een hotel is, is het open voor iedereen die ervan wil genieten.”

Decathlon opent 16de vestiging in The Wall

Morgen, 28 november, opent de van oorsprong Franse sportretailer Decathlon zijn zestiende vestiging in Nederland in The Wall, langs de A2 bij Utrecht. De nieuwe Decathlon-winkel heeft een omvang van 4600 m2. Met de komst van deze nieuwe Decathlon is nu ook de regio groot-Utrecht toegevoegd aan het verzorgingsgebied van de sportretailer in Nederland. Decathlon is de grootse sportretailer ter wereld.

The Wall Utrecht, ooit gebouwd als geluidsmuur en vooruitstrevend winkel- en leisure centrum tussen de drukke snelweg A2 en het nieuwe stadshart Leidsche Rijn, is sinds kort eigendom van private vastgoedbeleggers en ontwikkelaars Built to Build Real Estate en Urban Interest. The Wall telt 62.000 vierkante meter aan verhuurbaar retail-, leisure- en horecaoppervlak en is daarmee een van de grotere winkel- en leisure centra in Nederland.

Nieuw elan
Met de komst van Decathlon naar The Wall geven de eigenaren invulling aan hun opzet om het centrum, dat dateert uit 2009, een nieuwe impuls en elan te geven. Op 15 december a.s. opent ook de grootste Apple Premium Reseller Amac een megafiliaal in de kop van The Wall.
Naast het verder optimaliseren van de verhuur en invulling willen de twee beleggers zorgen voor een betere uitstraling en verduurzaming van het totale project. The Wall moet een aantrekkelijke plek worden waar retail, leisure en horeca bij elkaar komen.

Leidsche Rijn
Voor het verdere succes van The Wall speelt de bijzondere ligging een doorslaggevende rol. Leidsche Rijn is een van de grootste nieuwbouwlocaties van Nederland waar tot 2025 ruim 33.000 woningen gebouwd zullen worden. Naast de meer dan 110.000 inwoners die in het gebied wonen en nog komen wonen, zullen er uiteindelijk in deze ‘tweede kern van Utrecht’ ook circa 40.000 mensen werken.
Andere bekende en toonaangevende retailers die al in The Wall zijn gevestigd, zijn: Mediamarkt, Intertoys XL en BCC. Er zijn horecavestigingen van McDonald’s, Food Explore en Doppio Espresso. Daarnaast is er een grote vestiging van het indoor entertainment centre Play-in.

Wonen aan het water midden in de binnenstad van Almelo

De binnenstad van Almelo is volop in ontwikkeling. Zo is het winkelcentrum Snooker & Poolcentrum gesloopt en komen er 16 appartementen verdeeld over 4 verdiepingen, welke begin 2019 zullen worden opgeleverd.
Enthousiast? In de video van Snijlders Zijlstra vertelt Naima je meer. Neem contact op met ons via www.snelderzijlstra.nl en ga voor meer info naar: verhuurinformatie Het Pakhuis

Verhuurvideo Het Pakhuis

Built to Build en Urban Interest nemen Winkelcentrum ‘The Wall’ in Utrecht/Leidsche Rijn over van Propertize

Winkelcentrum The Wall Utrecht, ooit gebouwd als geluidsmuur en vooruitstrevend winkelcentrum tussen de drukke snelweg A2 en het nieuwe stadshart Leidsche Rijn, is in andere handen overgegaan. De private vastgoedbeleggers en ontwikkelaars Built to Build Real Estate en Urban Interest hebben The Wall overgenomen van Propertize (het voormalige SNS Property Finance), de Nederlandse asset manager van Lone Star. BNP Parisbas heeft bij de overname bemiddeld. De betrokken partijen doen geen verdere mededeling over de prijs.

The Wall – met 62.000 vierkante meter aan verhuurbaar retail-, leisure- en horecaoppervlak één van de grotere winkelcentra in Nederland – is ontwikkeld door Burgfonds en opende in 2009 zijn deuren. Onder meer als gevolg van de economische- en vastgoedcrisis, eind vorig decennium, heeft het winkelcentrum nooit de tijd en aandacht gekregen, die nodig was om er een succes van te maken, met als gevolg onnodige leegstand.

De nieuwe eigenaren Built to Build Real Estate en Urban Interest willen daarom aan The Wall een nieuwe impuls en elan geven en willen ook flink investeren om het winkelcentrum alsnog tot een succes te maken. Het eerste begin daarmee is gemaakt. Voor het einde van dit jaar openen de grote Apple Premium Reseller AMAC en de grootste globale sportwinkelketen Decathlon een filiaal in het winkelcentrum. Deze twee nieuwe vestigingen markeren, aldus Built to Build en Urban Interest, hét begin van een nieuwe tijdperk voor The Wall. ‘En het is onze ambitie om voor het einde van dit jaar de leegstand nog verder te hebben teruggebracht’.

Naast het verder optimaliseren van de verhuur en invulling willen de twee beleggers zorgen voor een nieuwe uitstraling en verduurzaming van het totale project. ‘The Wall moet een aantrekkelijke plek worden waar retail, leisure en horeca bij elkaar komen. Samen met de zittende en toekomstige huurders gaan wij van The Wall een doorslaand succes maken’.

Voor het toekomstig succes speelt de bijzondere ligging van The Wall een doorslaggevende rol. Leidsche Rijn is één van de grootste nieuwbouwlocaties van Nederland waar tot 2025 ruim 33.000 woningen gebouwd zullen worden. Naast de meer dan 110.000 inwoners die in het gebied wonen en nog komen wonen, zullen er uiteindelijk in deze ‘tweede kern van Utrecht’ ook circa 40.000 mensen werken.

Built to Build en Urban Interest zijn beide private Nederlandse marktpartijen met een voorkeur voor projecten waar waarde aan toe te voegen is. Zij kenmerken zich door hun marktkennis en hands-on mentaliteit. In de aanzienlijke portefeuilles van deze twee marktpartijen bevindt zich al een aanzienlijk aantal retailobjecten.

Urban-Interest-The Wall

Afbeelding 1 van 1